Wskazówki dla początkujących na długich dystansach

Jako rowerzysta nie ma nic lepszego niż długa jazda, która przyniesie poczucie spełnienia, zarówno początkującym, jak i doświadczonym profesjonalistom. Teraz, jeśli jesteś stosunkowo nowy w tym sporcie lub nie próbowałeś jeszcze czegokolwiek dłużej niż dwie godziny, nie musisz czuć się onieśmielony; udana długodystansowa jazda na rowerze często sprowadza się do strategii i planowania, a nie tylko do sprawności.

Czego potrzeba, aby przejść długą jazdę na rowerze: był pierwszym Amerykaninem z Ameryki Północnej, który założył żółtą koszulkę Tour de France w 1986 roku z zespołem 7-Eleven. Obecnie oferuje obozy umiejętności i wycieczki. Warto to wiedzieć jadąc rowerem po Polsce.

Oczywiście długie przejażdżki rowerowe wymagają pewnego poziomu wytrzymałości i najlepiej jest pracować nad stopniowym zwiększaniem dystansu i intensywności jazdy. „Powiedz, że twoja weekendowa przejażdżka trwa dwie godziny. Przez okres ośmiu tygodni dodaj około pół godziny do każdej jazdy; za dwa miesiące będziesz gotowy na stuletnią przejażdżkę ”.

ZEGAREK: W pogoni za historią: odcinek 1

Radzi również, aby spędzić więcej czasu w siodle . „Upewnij się, że w ciągu tygodnia przemkniesz kolejną przejażdżkę lub dwie, trwające co najmniej godzinę” – mówi. Kiedy trenujesz do kolarstwa długodystansowego, nie każda jazda musi być quad-killer. Jazdy regeneracyjne są równie ważne dla budowania bazy fitness. Dowiedz się wszystko o rowerach i ich wyborze.

Chcesz więc przetrwać pierwszą 60-milową (lub dłuższą) jazdę? Wypróbuj nasz metryczny plan treningowy i zapoznaj się z poniższymi wskazówkami firmy Stieda.

Ta zawartość jest importowana. Możesz znaleźć tę samą treść w innym formacie lub możesz znaleźć więcej informacji w ich witrynie internetowej.

Jeśli chcesz wytrzymać długą jazdę, nie możesz od razu wyjść na całość. Obejmuje to pedałowanie na wydajnym biegu – takim, który nie jest zbyt twardy i nie smaży nóg. Wybierz nieco łatwiejszy bieg z wyższą kadencją w porównaniu z tym, który jest niższy, ponieważ pedały trudniej się obracać.

Jaka powinna być Twoja idealna kadencja?

„Utrzymując kadencję na poziomie co najmniej 90 obrotów na minutę, dajesz odpocząć swojemu systemowi tlenowemu i mięśniowemu” – mówi Stieda. „Pomyśl o 10-krotnym podniesieniu wyciskania na ławce zamiast jednego powtórzenia 200: Podnosisz tę samą ilość, ale przy mniejszym wysiłku”.

Dużo jeść i pić

Kiedy wybierasz się na długą przejażdżkę rowerem, odżywianie i nawodnienie są kluczowe dla podtrzymania wysiłku. Trener mówi, żeby starać się pić około jednej butelki na godzinę, w zależności od temperatury i poziomu wysiłku.