Techniki wizualnego merchandisingu w celu zwiększenia sprzedaży

Part of female mannequin dressed in casual clothes with sale text in the shopping department store for shopping, business fashion and advertisement concept

Dlaczego tak ważne jest inspirujące eksponowanie towarów w strefie sprzedaży? Nie da się zwiększyć sprzedaży tylko poprzez dobrą ekspozycję, ponieważ nie zastąpi ona obsługi klienta ani nie polepszy asortymentu. Jeśli milczący sprzedawca nie przedstawi produktu, dobry wyświetlacz też nie pomoże. Jednak odpowiednia ekspozycja będzie podstawą do stworzenia przyjemnego otoczenia sprzedażowego. Pomaga również sprzedawcom w poprawie prezentacji produktów i pomaga firmie zarządzać sprzedażą. Środowisko sprzedażowe wprowadza ogólne wartości sklepu lub marki, które są ważne dla zróżnicowania i znalezienia klientów.

Przeczytaj 7 porad i technik dotyczących wizualnego merchandisingu w celu zwiększenia sprzedaży detalicznej.

 

1. Pogrupuj różne produkty na wystawie

Dzisiaj żaden klient nie przychodzi do sklepu po coś konkretnego, przychodzą szukać czegoś nowego, czegoś zaskakującego. Celem handlu detalicznego jest sprzedaż stylu życia, a nie rzeczy. Możemy stworzyć odpowiednią ekspozycję poprzez grupowanie produktów i dobrą prezentację. Grupuj produkty według motywów lub kolorów. Jeśli produkty należą do określonej kolekcji, trzymaj je razem również w strefie sprzedaży. W ten sposób łatwiej sprzedać więcej. Jednym z najważniejszych pokazów roku są pokazy bożonarodzeniowe. Pomyśl wcześnie, jak zaprezentować swoje produkty. Pogrupuj produkty, które można wykorzystać razem lub podarować jako prezenty i umieść je w inspirujący sposób, aby dać klientowi nowe i świeże pomysły. Jeśli chcesz sprzedawać świąteczne kubki, nie stawiaj ich tylko obok siebie. Zamiast, Postaraj się stworzyć przytulną świąteczną atmosferę, dodając do filiżanek świeczki i pudełka na herbatę, które są dostępne w sprzedaży, jeżeli nie wiesz jak, to znajdź szkolenie. Do prezentacji tych produktów użyj wyższych półek, np. Tacek świątecznych, oraz elementów świątecznych. Pamiętaj również, że Twój wyświetlacz nie powinien wyglądać zbyt kolorowo i powinno być wystarczająco dużo produktów. Święta i sezony trwają długo, a półki promocyjne szybko się opróżniają. Dlatego wyświetlacze powinny zawsze wyglądać jak nowe i świeże. Jeśli zaczyna Ci brakować produktów, pomyśl o alternatywach i wymień takie produkty na nowe. Święta i sezony trwają długo, a półki promocyjne szybko się opróżniają. Dlatego wyświetlacze powinny zawsze wyglądać jak nowe i świeże. Jeśli zaczyna Ci brakować produktów, pomyśl o alternatywach i wymień takie produkty na nowe. Święta i sezony trwają długo, a półki promocyjne szybko się opróżniają. Dlatego wyświetlacze powinny zawsze wyglądać jak nowe i świeże. Jeśli zaczyna Ci brakować produktów, pomyśl o alternatywach i wymień takie produkty na nowe.

2. Nie wyświetlaj produktów, po które klient przyszedł do Twojego sklepu, wyświetlaj produkty, które klient sobie życzy

Nie pokazuj tanich podstawowych produktów, kiedy możesz wystawiać drogie luksusowe produkty, których wszyscy pragną. Dobry wyświetlacz może zmienić to, co kupuje klient. Prosta potrzeba nie oznacza, że ​​klient nie kupi drogiego produktu.

3. Wyświetlaj nowe produkty w pobliżu wejścia

Nowe i najcenniejsze produkty umieść w pobliżu wejścia, aby przechodni klienci widzieli, jakie są Twoje nowe i ciekawe produkty. Produkty eksponowane przed wejściem powinny być zawsze w idealnym porządku. Powinno być wystarczająco dużo produktów i najlepiej byłoby, gdyby były eksponowane na różnych poziomach. Oświetlenie odgrywa bardzo ważną rolę – kieruj światła na nowe towary i zwracaj na nie uwagę tworząc przyciągające wzrok punkty. O tym wszystkim uczy szkolenia trade marketing. Za każdym razem, gdy zmieniasz wyświetlacz, użyj odpowiednio reflektora.

4. Zmień lokalizację produktów w swoim sklepie

W przypadku posiadania nowego towaru zmień lokalizację swoich produktów – nowsza kolekcja na przód, a starsza na tył sklepu. Zawsze zaczynaj od początku i twórz całą kompozycję od nowa, nie umieszczaj nowych elementów na starszym ekranie. W ten sposób odnowisz swój wyświetlacz i pokażesz inne produkty, które wcześniej mogły nie zostać zauważone.

5. Komunikacja jest ważna

Użyj w swoim sklepie kilku dobrze sformułowanych komunikatów. W ten sposób informujesz klientów o cechach produktu, jego cenie i marce. Komunikaty powinny być krótkie, jasne i widoczne. Zaleca się używanie zawsze określonego stylu i czcionki, która podkreśli branding Twojej firmy.

6. Pilnuj cotygodniowej sprzedaży produktów i zapasów

W ten sposób uzyskasz przegląd bestsellerów i możesz szybko zamówić dodatkowe produkty, które się kończą. W przypadku ekspozytorów używaj sprzedawanych w dużych ilościach produktów, poszczególne pozycje tworzą puste wrażenie ekspozycji i sklepu. Jeśli masz na wystawie coś, co się nie sprzedaje, wymień to i znajdź nowe miejsce dla produktu. Analizuj sprzedaż i zmieniaj swoje wyświetlacze.

7. Zapewnij swoim handlowcom szkolenia związane z ekspozycją

Sprzedawcy muszą wiedzieć, dlaczego i jak się wyświetlać. Do tworzenia dobrych prezentacji potrzebne jest dobre oko. Jednak tworzenia kompozycji można się nauczyć i rozwijać, zdobywając doświadczenie. Dobrze byłoby mieć na ekspozycjach podręczniki dla sprzedawców w każdym sklepie i zapewnić handlowcom szkolenia związane z ekspozycją, aby nauczyć ich analizować ekspozycje i tym samym zwiększać sprzedaż.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Biznes