Co to jest merchandising i dlaczego jest ważny dla małych firm?

Merchandising ma kluczowe znaczenie dla małych firm detalicznych, ponieważ zwiększy sprzedaż Twoich produktów i usług. Towary ogółem zazwyczaj dotyczą sprzedaży detalicznej, w której strategie marketingowe sklepu mają na celu zwiększenie sprzedaży poprzez prezentację Twoich produktów lub usług.

W handlu detalicznym istnieje silny element wizualny, ponieważ podróż sprzedażowa, którą podejmuje klient, zwykle zaczyna się od tego, co widzi na własne oczy, gdy przechodzi przez sklep.

Co to jest merchandising?
Merchandising odnosi się do sposobu promowania produktów , np. struktury cen produktów powiązanych i ofert specjalnych, a także sposobu prezentowania i wyświetlania samych produktów lub usług, sprawdź ofertę na stronie https://tm360.pl/. Chodzi o to, aby wykorzystać te aspekty i inne techniki, aby wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnego klienta.

Aby czerpać jak największe korzyści z merchandisingu( https://tm360.pl/merchandising/), musisz nauczyć się, jak eksponować swoje produkty i usługi, aby zmaksymalizować sprzedaż, prezentując je we właściwym czasie i we właściwym miejscu. Będziesz także chciał mieć idealną ilość produktów w prezentacji i oczywiście muszą być w odpowiedniej cenie.

Czym jest merchandising wizualny?
Bardziej szczegółowe określenie, czym jest merchandising, pozwala nam zbadać wizualny aspekt tej ważnej strategii marketingowej. Najbardziej oczywistą częścią visual merchandisingu są ekspozycje w sklepach, w tym ekspozycje witryn i specjalne promocje.

Dużą rolę w tym odgrywa również oznakowanie na i wokół alejek z produktami i półek, które jednocześnie przyciągają uwagę i przekazują informacje. Na przykład szyld na alejce lub półce może po prostu informować klienta o tym, gdzie znajduje się określony przedmiot, ale może również uświadamiać mu o specjalnej ofercie, która może go zainteresować.

Bardziej subtelną częścią wizualnego merchandisingu jest grupowanie powiązanych produktów. Mogłoby się wydawać, że jest to bardziej związane z wygodą , ale jest to raczej korzyść uboczna wynikająca z merchandisingu. Prezentując wszystkie opcje danego produktu w tym samym miejscu, w rzeczywistości maksymalizujesz szanse, że klient zdecyduje się na zakup tego, który najbardziej mu się podoba.

Utrzymywanie dobrze zaopatrzonych półek to kolejna ważna część wizualnego merchandisingu, ponieważ jest bardziej atrakcyjna dla klientów niż puste półki, które mogą wskazywać na coś lepszego niż to, co zostało, wyprzedane.

Inne techniki merchandisingowe
Możesz także zwiększyć sprzedaż za pomocą różnych technik sprzedaży markowych towarów. Dobrym sposobem na wprowadzenie nowych produktów i marek są pokazy w sklepie, które pozwalają klientowi zobaczyć, jak działa dany produkt. Dzięki temu klient czuje się zaznajomiony z nowym produktem, a tym samym chętniej go kupi teraz lub w przyszłości. Podobnie próbki i prezenty wykonują podobny trik, ale bez potrzeby wielkiej demonstracji.

Reklamy w sklepach również zwiększają sprzedaż, informując klientów o ofertach i okazjach, z którymi mogli się nie spotkać, kupując tylko te produkty, które pierwotnie chcieli. Sugestia jest potężna, więc jest to doskonała strategia na zwiększenie sprzedaży .

Jeszcze jedną sztuczką umysłu do wykonania w sklepie jest wyróżnianie produktów promocyjnych. To sprawia, że ​​wyróżniają się i wydają się wyjątkowe dla klienta, który będzie skłonny zwracać na nie większą uwagę, zamiast po prostu ignorować większość wizualnego hałasu, który napotykają w całym sklepie.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Rozrywka